گفتگو با نوجوان ورزشکار موفق | تلاش می‌کنم فرزند خوبی برای پدر و مادرم باشم
  • کد مطالب: ۲۲۷۹۴۲
  • /
  • ۰۷ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶

گفتگو با نوجوان ورزشکار موفق | تلاش می‌کنم فرزند خوبی برای پدر و مادرم باشم

دنیا پر از رنگ‌های زیباست. اگر رنگ‌ها نبودند حتما دنیا به این زیبایی نبود. در این میان بعضی آفریده‌های خدا رنگی‌تر هستند.

دنیا پر از رنگ‌های زیباست. اگر رنگ‌ها نبودند حتما دنیا به این زیبایی نبود. در این میان بعضی آفریده‌های خدا رنگی‌تر هستند. دختر‌ها هم در برابر مشکلات مانند یک کوه مقاوم هستند و هم در زندگی لطافت یک پر را دارند. دنیای دختر‌ها دنیایی بسیار ساده و هم‌زمان پهناور است.

آیلین عشقی یازده سال دارد و در مدرسه‌ی مصلی‌نژاد تحصیل می‌کند. او دختری پرتلاش و پیروز در زمینه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی است. گفت‌وگوی ما با آیلین را بخوانید.



ورزش را چرا و از چه زمانی و با چه رشته‌ای شروع کردی و ادامه دادی؟

ورزش را از پنج‌سالگی با ژیمناستیک آغاز کردم. از ۹ سالگی با کمک استاد هاشمی به تکواندو علاقه‌مند شدم و با تلاش زیاد، این ورزش را ادامه می‌دهم.

کلاس چهارم ابتدایی، خانم رحمانیان، معلم ورزشم در مدرسه، مرا به رشته‌ی طناب‌زنی تشویق کرد که این رشته را هم در کنار تکواندو ادامه می‌دهم. هم‌چنین دوره‌های شنا را به طور کامل آموزش دیده‌ام.

ژیمناستیک را با نظر مادرم انتخاب کردم. طناب‌زنی را معلم ورزشم با توجه به انعطاف و استایل بدنی‌ام پیشنهاد داد، اما تکواندو را خودم با علاقه انتخاب کردم و اکنون صاحب کمربند قرمز هستم. امیدوارم بتوانم به سکو‌های جهانی برسم و با کسب مقام برتر، پرچم مقدس کشورم را بالا ببرم.

در گام نخست، ورزش را برای سلامتی و بالا بردن قوای جسمانی خودم ادامه می‌دهم، اما درباره‌ی تکواندو قصد دارم با همه‌ی توانم ادامه دهم و پیشرفت کنم.


از موفقیت‌هایت برایمان بگو.

تاکنون با توکل به خدا شکست را تجربه نکرده‌ام، اما بهترین پیروزی‌ام نخستین آن بود. سال ۹۶ وقتی پنج‌ساله بودم در رشته‌ی ژیمناستیک سطح یک نخستین مدال طلا را کسب کردم که از این بابت بسیار شاد شدم.

در سال ۹۷ در سطح ۲ ژیمناستیک با درجه‌ی بسیارخوب و در سطح مثبت یک ژیمناستیک با درجه‌ی بسیارخوب موفق به کسب مقام شدم و مقام اول جشنواره‌ی ژیمناستیک گروه سنی کوچک‌تر از سال را هم به دست آوردم.

سال ۱۴۰۰ مقام نخست مسابقات قهرمانی تکواندو استان در رده‌ی سنی ۱۰ تا دوازده سال را از آن خود کردم.

سال ۱۴۰۱ نیز قهرمانی طناب‌زنی استان در رده‌ی سنی نونهالان با کسب مدال طلا و قهرمانی پومسه‌ی استان در رده‌ی سنی یازده تا دوازده سال را در کارنامه‌ی خود ثبت کردم.



ورزش برای ما چه فایده‌ای دارد؟

ورزش برای سلامتی و پرورش اندام لازم است، اما بعضی از انسان‌ها توانایی‌های جسمانی خاصی دارند که می‌توانند در بعضی از رشته‌ها درخشان‌تر ظاهر شوند و مربیان می‌توانند استعداد‌ها را پیدا کنند و پرورش دهند، اما ژیمناستیک برای بچه‌ها رشته‌ی بسیار خوبی است که برای پرورش اندام‌ها لازم است.

سپس هر رشته‌ای را علاقه دارند می‌توانند ادامه دهند.
ورزش حرفه‌ای وقتی زیرنظر مربی و به‌صورت اصولی انجام شود آسیبی ندارد. من هم تاکنون همیشه مربیان بسیارعالی داشته‌ام و هرگز دچار حادثه جدی نشده‌ام.  


 
چه فعالیت‌هایی را بیشتر دوست داری و انجام می‌دهی؟

به زبان انگلیسی علاقه‌مندم و زیر نظر استاد حسین ستار این رشته را ادامه می‌دهم. به قرآن و امور فرهنگی هم علاقه دارم. معلم کلاس پنجم من، خانم باقرپور، امسال مرا به ریاضی بسیار علاقه‌مند کرده است و بسیاری از اوقات فراغتم را به حل و تمرین ریاضی می‌پردازم.

البته کلاس دف هم زیر نظر استاد غفورپور می‌روم که از همگی آن‌ها ممنونم. به ورزش والیبال هم علاقه‌ی زیادی دارم.
با این حال هنوز هم وقت خالی بسیاری دارم. درس‌هایم خیلی‌خوب است و معلم و مادرم از من راضی هستند.


 
برای چه هدفی در زندگی می‌جنگی؟

قصد دارم به تیم ملی راه پیدا کنم، مدال‌های کشوری و جهانی کسب کنم و آرزو‌های مادرم را برآورده سازم.



به عنوان یک دختر خوب در خانه چه نقشی داری؟

در خانه به پدر و مادرم بسیار کمک می‌کنم و تلاشم این است فرزند خوبی برایشان باشم. تک‌فرزند هستم و عاشقانه پدر و مادرم را دوست دارم. آن‌ها همیشه پشتیبان من هستند و سعی می‌کنم قدردان زحمت‌هایشان باشم.

از پدر و مادرم که با قبول هزینه‌ی کلاس‌ها با برنامه‌ریزی و وقت گذاشتن برای رفت‌و‌آمد و تمریناتم درحالی‌که هر دو کارمند هستند همیشه مرا همراهی کرده‌اند سپاسگزارم.


 
برای دختران هم‌سن‌وسالت چه سخنی داری؟

قدر وقت خود را بدانند و هر رشته‌ای را که علاقه‌مند هستند ادامه دهند، زیرا تا زمانی که درس‌هایمان سبک است می‌توانیم در کنار درس، یک رشته‌ی ورزشی یا هنری را ادامه دهیم و مهارت بیشتری کسب کنیم.

خانواده‌ی من همیشه مشوقم بوده‌اند که یک رشته‌ی رزمی را ادامه دهم. به‌نظر من هم بهتر است دخترخانم‌ها با ورزش رزمی قدرت بدنی خود را بالا ببرند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.